Scriitorului Slepynin i-a fost înmânat rechizitoriul în dosarul Tomosului

03 September 2020 01:54
75
Oleg Slepynin. Imagine: Facebook Oleg Slepynin. Imagine: Facebook

Scriitorul în vârstă de 65 de ani din Cerkasî, ​​care a criticat Tomosul și BOaU și a fost condamnat la două luni de arest la domiciliu în iulie, va fi judecat.

Oleg Slepynin, scriitorul pentru copii din Cerkasî, ​​laureat al premiilor literare internaționale, a primit un rechizitoriu în cazul incitării la ură interconfesională și va fi adus în fața justiției. Scriitorul acuzat că a difuzat materiale critice despre Tomos și Biserica Ortodoxă a Ucrainei (BOaU) nerecunoscută, consideră că procesul constituie un precedent semnificativ pentru toți apărătorii Bisericii.

"Anchetatorul și procurorul mi-au înmânat seara rechizitoriul în conformitate cu partea 1 a articolului 161 din Codul penal al Ucrainei – incitarea la ură interconfesională, posibil pentru arderea "tomosului"schismatic la nivel metafizic prin articole care ar fi publicate de mine sub pseudonim pe internet", a comunicat Slepynin pe pagina sa de Facebook marți, 01 septembrie 2020.

În rechizitoriul înmânat, potrivit scriitorului, se menționează că "incitarea a fost comisă la o dată și oră nespecificate, în circumstanțe nespecificate; nu există victime ale infracțiunii; procurorul este absent în dosar; daune materiale nu au fost cauzate", și după examinările expertului în valoare de peste 37 mii grivne "nu au fost stabilite circumstanțele care atenueze pedeapsa".

"Se creează un precedent. Pentru ca fiecare persoană, inclusiv preotul și episcopul bisericii canonice, să știe că apărarea Bisericii este plină de pericole și că este imposibil să te opui capturării bisericilor, că nu este permis în orice discurs teologic să-i numești schismatici pe schismatici: ei îi vor purta prin toate instanțele, ca să-ți dispară orice dorință să-i pomenești pe cei anatema, pe autosfințiți, și să nu poți cita cuvintele sfântului că schismaticii săvârșesc un asemenea păcat încât nici sângele unui martir nu îl poate ispăși. De ce nu pot face toate acestea? Foarte simplu: schismaticii se simt jigniți, ei au propria lor viziune asupra canoanelor bisericești. Ce urmeaza? Judecata. Iar judecata este întotdeauna interesantă. Deși este de preferat să o urmărești fără să fii implicat. Dar este ceea ce este, și îi mulțumesc lui Dumnezeu. Lucrarea noastră este a lui Hristos", a scris Oleg Slepynin.

UJO a scris că la 16 iulie 2020 instanța din Cerkasî l-a condamnat pe Oleg Slepynin, care a criticat Tomosul și BOaU, la două luni de arest la domiciliu. În 2019 scriitorul a fost acuzat că a produs și a distribuit, la comanda "curatorilor ruși", materiale care condamnau crearea BOaU și obținerea Tomosului.

Dacă observați o eroare, selectați textul dorit și apăsați Ctrl+Enter sau Trimiteți o eroare pentru a o raporta editorilor.
Dacă găsiți o eroare în text, selectați-o cu mouse-ul și apăsați Ctrl+Enter sau acest buton Dacă găsiți o eroare în text, evidențiați-o cu mouse-ul și faceți clic pe acest buton Textul evidențiat este prea lung!
Cititi si